sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Blogikirjoitus teorian soveltamisesta käytäntöön / Jenni Riihihuhta

 Jenni Riihihuhta

Suoramarkkinointi yritykseltä yritykselle


Meillä on neljän hengen projektipoppoo, ja saimme tehtävänannoksi tehdä yrityskirjeen kauneuskeskus Adamantasin puolesta sekä toimittaa kirjeet lähiyrityksiin.  Projekti ei ole vielä ihan täysin valmis, mutta lähenee loppuaan pikkuhiljaa.
Kävin kirjastossa metsästämässä hiukan suuntaa antavia ja aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, ja mukaan tarttui kolme kirjaa. Näistä eniten apua on ehdottomasti ollut Mikael Sigfridssonin ”Suoramarkkinoinnin käsikirjasta”. Kirjoittajalla on ekonomitausta, ja hän kirjoittaa selkeästi sekä monipuolisesti suoramarkkinoinnista esimerkkien kautta. Olin ihmeissäni, että kirja toimii ja antaa oikeasti vinkkejä, mitkä pätevät nykypäivänäkin- kirjahan on vain vaatimattomat parikymmentä (!) vuotta vanha.
Parasta antia kirjasta projektiamme ajatellen ovat olleet lakisääteiset, hyvien tapojen ja reilun pelin mukaiset lähestymistavat yrityksiä ajatellen.  Lisäksi kirjassa neuvottiin näyttämään ”valmis” yrityskirje tai mainos jollekulle muulle ennen lopullista päätöstä, jolloin mahdolliset kritiikit auttavat tekemään kenties paremman lopputuloksen. Tosin kritiikin tulisi olla hyvin perusteltua.
Toiset kaksi lainaamaani teosta olivat Risto Havusen ”Uusi näkökulma asiakkaaseen - oivaltamisen kautta tuloksiin” ja Sami Miettisen sekä Juhana Torkkin ”Neuvotteluvalta – miten tulen huippuneuvottelijaksi?” .

Ei kommentteja: